14 Ocak 2014 Salı

Her yer bembeyaz kar




Kış deyince benim aklıma ilk kar geliyor ama oğlumun aklına kış deyince ne gelecek bilemiyorum. Malum son yıllarda kara hasret kaldık. Ankara'da yaşayan  Afyonkarahisarlı olarak bir İzmirliden farkımız kalmadı :) İşin espirisi bir tarafa kar yağışını izlemeyi özledim yav!

Kar kar kar derken her yeri kar yaptım.

Buyrun çalışmanın yapım aşamalarına:



İlk iş bilgisayarda tasarım yapmaya başladım. Dikdörtgen mi kare mi derken kareye karar verdim ve bir küçük köy ciziverdim. Köyün adı bile var, doğduğum yer Kılıçyaka Köyü. Köyümüz, ağaç ve bir kaç küçük canlımız ile bitti tasarım.




Evdeki yazıcıdan normal A4 kağıdına şablonlarımı aldım.


Malzemeler: Çıktı aldığım şablonlar, mavi ve beyaz karton makas, yapıştırıcı, çift taraflı bant, cetvel ve maket bıçağı


İlk iş şablonları ayırdım.


Beyaz kartonumuza şablonu geçirebilmek için arkasını kurşun kalem ile boyadım.


Şablonu kartonun üzerine geçerek kopyasını çıkardım.



Şablon ve kopya bir arada.



Aynı işlemi diğer çalışmalar içinde yaptıktan sonra sıra kesime geldi.


Önce içleri boşalttım çünkü önce dışlarını çıkartırsam çok ince detaylar olduğu için daha zor olacaktı ve yanlışlıkla koparta bilirdim.


İç detayları kestikten sonra dış konturlardan kesmeye başladım.


Kesim işleminin bitmiş hali. Mavu fondan sonraki ilk katman.


İkinci katmanda hazır.



üçüncü katmanı da yukarıda diğer katmanlara yaptığım aynı işlemleri yaptım. Ve en öndeki küçük katman ile birlikte toplam 4 katman ile kesim işleri bitti.


Her katmanın arasına koymak için fotoblok malzemelerden şeritler halinde kestim ve çift taraflı bant yapıştırdım.


Her katmanın arkasına bu şerit fotobloklardan yapıştırdım.


Mavu fon kartonunun üzerine ilk katmanı yapıştırdım.


Daha sonra ikinci katmanı yapıştırdım.


3. Katman


Ve son olarak dördüncü katman


Yapıştırma işlemleri bittikten sonra ağacın arkasına atık bir kağıt koydum. Aynı şekilde bir atık kağıdı da altına koyarak diğer yüzeyleri koruma altına aldım.


Ve ağacın üzerine kar spreyi sıktım.


Çalışmanın bitmiş hali. Sıra çerçevelemeye geldi.


Elimde derinliği olan bir çerçeve zaten vardı ve çalışmayı onun içine yerleştirmeden önce beyaz boncukları içine döktüm.

Sonuç ise aşağıdaki gibi oldu :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder