12 Ocak 2014 Pazar

Pencere'den Kar Manzarası





Kartopu sponsorluğunda 10 marifet.org'un düzenlediği KIŞ temalı yarışmayı görünce katılmaya karar verdim. Bir kaç yıldır tam anlamıyla yaşayamadığımız kar keyfi özleminden, eski kış gecelerine kadar hatıralar canlandı bir anda. Kış tatlı, hüzünlü ve heyecan dolu anılar ile kafamda canlanırken heyecan ve bir o kadar da korku dolu bir anı canlandı. Kısaca anlatayım;

Bir bayram öncesi abim aradı yola çıkmadan. "Yarın yola çıkıyoruz, havalar nasıl, kar var mı?" diye sorduğunda "her yer kupkuru" cevabını verdik. Telefon görüşmesinden birkaç saat sonra lapa lapa kar yağmaya başladı. Sabah olduğunda ise kar epey birikmişti ve abimler de yola çıkmıştı.
Kar durmadı, yağdı yağdı...
Yolun yarısında bir otele sığınan abim, yengem ve yeğenim ertesi gün yola devam ettiler. Öğlen olduğunda ilçede olduklarını haber veren yol yorgunlarına yemekler ısıtıldı, sofralar kuruldu hemen. Yarım saatlik yol olmasına rağmen 2 saat olmuştu ve hala gelen giden yoktu. Aksilik ya babamda iş için gitmişti ve evde annemle yalnızdık. Akşam olmuş, hava kararmaya başlamıştı. Annemle tek kelime etmiyor, birbirimize çaktırmasak da iyiden iyiye endişeden kuduruyorduk. Ara ara telefon etsekte bir türlü ulaşamadık. Birimiz sandalyenin diğerimiz koltuğun tepesinde pencereden yolu gözlüyorduk. Her araba sesine fırlıyor, her farı karşılıyorduk ama abimlerin arabası bir türlü gelmiyordu. 
Her araba farına koşturduğumuz gibi gelen o arabaya da koşturduk ve evet beklediğimiz araba buydu. Annemle çığlıklar içinde karşıladığımız abimleri gözyaşları ile kucakladık. Meğer köy yolu açıkmış sadece. İlçe ile olan ana yol kapalıymış ve yolda da kamyon kaza yaptığı için gelememişler. Kardan olacak ki telefonlarda çalışmadığı için haber verememişler. 
Ertesi gün annemin dudağında uçuk benim yüreğimde korku dolu bir anı olarak kaldı o saatler :)


Saatlerce pineklediğim pencere ile başlayayım dedim çalışmaya bende.


İlk iş ihtiyacım olan görsel malzemeleri bilgisayarda toparlamak oldu. 


Photoshop ile çalışma yapacağım boyutlara göre ayarladığım fotoğrafların çıktılarını aldım.


Malzemelerim: Görsellerin olduğu baskılar, makas, cetvel, kumaş, kar spreyi, silikon yapıştırıcı, çift taraflı bant, sıvı yapıştırıcı, ip, falçata, dekota



 Görselleri tek tek birbirinden ayırarak detaylı kesmeye başladım.




Kestiğim parçalardan pencerenin içlerini de tek tek keserek boşalttım.


Zemin için kullanacağım kağıdın arkasından pencerenin boyutlarını işaretledim.


İşaret yerlerini birleştirerek çizdim ve kestim.


Kestiğim parçanın ön yüzü. Bu parçayı duvar olarak kullanacağım.


Daha önce kestiğim pencereyi bu duvara arkadan yapıştırdım.

Dekotayı 29x29 cm boyutunda kestim ve kalan parçalardan da penceremin derinliği için ince şeritler halinde kestim.

Dekotanın üzerine manzara fotoğrafını yapıştırdım.

                                     

Şeritleri çift teraflı bant ile 29x29 cm boyutundaki dekotanın kenarlarına sıfır gelecek şekilde yapıştırdım ve manzara fotoğrafının üzerine koyduğum asetat kağıdının üzerinden manzara fotoğrafındaki kar zemini kar spreyi ile boyutlandırdım. Asetat kağıdı kullanmamın nedeni, hata yaptığım taktirde silip tekrar uygulama yapabilmem. Örneğin önce kar yağıyormuş gibi olsun diye tüm yüzeye biraz sıktım ama baktım ki istediğim etkiyi vermedi zemin dışındaki yerleri bir peçete ile sildim.



Seçtiğim kedi ve kuşları etrafından dikkatlice kestim. Kaba kesimi makasla yaparken detaylarda maket bıçağı kullandım.



 Daha sonra pencere camındaki karları yapmak için artık kağıtları kullanarak yukarıdaki şekillerde rasgele kestim.


Kestiğim parçalarına kar spreyi ile kar efekti verdim. Bu parçaların dışında kestiğim kuş fotoğraflarındaki ağaç dallarına da bu kar spreyinden bulaştırdım.



Bu kar parçalarını pencerenin her bir camına yapıştırarak pencere pervazlarına biriken kar efekti vermeye çalıştım.



Kar ve kuşları pencere camlarına yapıştırdım.



Pencere üzerindeki işim bittikten sonra kar manzarasının bulunduğu parçadaki kenar şerit dekota parçalarının üzerindeki çift taraflı bantları sökerek aşağıdaki pencere ve duvar olan parçayı yapıştırdım. 


İki parça birleştiğinde ise aşağıdaki görüntüyü elde ettim.


Kenarlardaki dekota şeritler manzara fotoğrafı ile pencere arasında 1 cm kadar bir boşluk sağlayarak derinlik hissi verdi.


Daha sonra pencerenin önüne kedileri yerleştirmek için  pencere önü mermerini yaptım. 


Bunun için bristol kağıdı istediğim ölçülerde işaretledim.




Kağıdı kolay katlamak için kat yerlerini tırnak törpüsü ile çizdim. Böylece kat yerlerini işaretlemiş oldum. Tırnak törpüsü genellikle kırım izi vermek için kullandığım bir malzeme. Maket bıçağı ile de yapılabiliyor ama kesme riski var. Makası açarak tek bıçağı ile de yapılabilir ama küçük işlerde kalın iz yaptığı için şu anlık işimi görmüyor. Bu nedenle hem katlayacağım kağıda zarar vermeyen hem de istediğim incelikte iz yapan tırnak törpüsü işimi gördü.


Tırnak törpüsü ile işaretlediğim kağıdı katlayarak yapıştırdım.


Yapıştırdığım kağıt yukarıdaki fotoğraftaki gibi oldu. Ve bu parçayı aşağıdaki fotoğraflarda olduğu gibi pencerenin hemen altına yapıştırdım.



Adını bir türlü hatırlayamadığım ve bu nedenle pencere önü dediğim şey kururken kedilerime geldi sıra. Bu aşama ek keyiflisi olduğu için kendimi kaptırıp fotoğraf çekmeyi unutmuşum. Bu nedenle bir diğer çalışmanın kedilerini örnek olarak koydum.


Öncelikle kedilerimin oynaması için yumaklar hazırladım. Aldığım Kartopu ipi minik yumaklar haline getirmek için sardım ve kalan ipi sıcak silikon ile yapıştırarak sabitledim.


Hazırladığım yumakları daha önce kestiğim kedinin yanına yapıştırdım. Bulduğum kedi fotoğraflarında da kedinin hemen yanında ip yumağı vardı. Bende o yumağı referans alarak kendi hazırladığım yumağı üzerine sıcak silikon ile yapıştırdım. 


Yumaktan sarkan ipi de kedinin üzerinden geçirdim. Kimi kedinin boynuna doladım kimisinin ayağına. 



Son olarak da kedileri pencere önüne yapıştırarak çalışmamı bitirdim.

Veeee

Huzurlarınızda Manzaranın keyfini süren minik kedicikler :)














2 yorum:

  1. Nasil bir emek. Nasio bir beceri. Masallah super bir calisma olmus elleriniz dert gormesin. Basarilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim, çok mutlu oldum yorumunuz ile :) :)

      Sil